Interesting links
Here are some interesting links for you! Enjoy your stay :)Pages
- Biografia
- Galeria
- Home pl
- Kompozycje
- Linki
- Prasa
- Rodzina
- Artyści i Pedagodzy
- Okupacja
- Zofia Paciorkiewicz z Wiaczkisów
- Antonina Paciorkiewicz-Dutkiewicz
- In Memoriam – Profesor
- Utwory orkiestrowe
- Życie w Płocku
- Artur Paciorkiewicz
- Okres Łódzki
- Pożegnanie
- Muzyka kameralna
- Paweł Paciorkiewicz
- W Warszawie
- Solowe instrumentalne
- Na organy
- Aktualności
- Wokalne a cappella
- Wokalno instrumentalne
- Opera i balet
- Muzyka religijna
- Muzyka teatralne
- Muzyka filmowa
- Muzyka dla dzieci
- Różne
2 chorały na organy (2 fantazje chorałowe)
Czas: 15'Części utworu: Przez Twoje Święte Zmartwychpowstanie / Boże w dobrociInstrumentacja: orgRok: 1984/w Muzyka religijna, Na organy Polski pll_528a24418b712 /Autor magnumadChorał I (6′), o formie wzorowanej na wielkich chorałach Jana Sebastiana Bacha i Cezara Francka, jest fantazją chorałową eksponującą znaną polską pieśń wielkanocną Przez Twoje Święte Zmartwychpowstanie. Z kolei Chorał II (9′) jest fantazją chorałową opartą na znanej ludowej polskiej pieśni religijnej Boże w dobroci. Obydwa utwory są adresowane do „wielkiej estrady”.
2 preludia na organy
Części utworu: Andante espressivo / Non troppo lentoInstrumentacja: orgRok: 1941/w Na organy Polski pll_528a24417b926 /Autor magnumadNajwcześniejsze kompozycje (miniatury) organowe kompozytora. Rękopis preludium w tempie Andante espressivo zaginął. Według kompozytora preludium to ukazało się w jednym ze zbiorków Feliksa Rączkowskiego. Z relacji kompozytora wiadomo jedynie, że był to utwór zbliżony fakturą i charakterem
Bóg się rodzi
Czas: 1'20''Instrumentacja: org/w Muzyka religijna, Na organy, Różne Polski pll_528a24417c0fe /Autor magnumadJest to opracowanie znanej kolędy na organy.
Boże wieczny…
Instrumentacja: org/w Muzyka religijna, Na organy, Różne Polski pll_528a24414907e /Autor magnumadAkompaniament organowy do pieśni opublikowany w Biblioteka Organisty Nr 2, 3 z 1957 roku.
Chwała i dziękczynienie (I)
Instrumentacja: org/w Muzyka religijna, Na organy Polski pll_528a24414a419 /Autor magnumadAkompaniament organowy do pieśni Chwała i dziękczynienie wydany w czasopiśmie Biblioteka Organisty Nr 2, 3 z 1957 roku.
Chwała i dziękczynienie (II)
Instrumentacja: org/w Muzyka religijna, Na organy Polski pll_528a24414a7f9 /Autor magnumadAkompaniament organowy do pieśni Chwała i dziękczynienie wydany w czasopiśmie Biblioteka Organisty Nr 2, 3 z 1957 roku.
Fantazja gotycka
Czas: 8'Części utworu: Grave maestosoRok: 1968Duration: org/w Muzyka religijna, Na organy Polski pll_528a24418900f /Autor magnumadJest to kompozycja na organy. Została napisana z okazji Milenium Chrztu Polski. Jest to utwór o charakterze wirtuozowskim w formie swobodnych wariacji chorałowych na temat najstarszej pieśni polskiej Bogurodzica Dziewica. Utwór zawiera wiele problemów wirtuozowskich i interpretacyjnych. Ze względu na
Gdy się Chrystus rodzi
Instrumentacja: orgRok: 1957/w Muzyka religijna, Na organy, Różne Polski pll_528a244148cb5 /Autor magnumadAkompaniament organowy do kolędy. Kompozycja została opublikowana w czasopiśmie Biblioteka organisty nr 4(4) na stronie 3 w grudniu 1957 roku.
Improwizacja na organy
Czas: 6'Części utworu: Lento misteriosoInstrumentacja: orgRok: 1968/w Na organy Polski pll_528a24418ab57 /Autor magnumadJest to jednoczęściowy utwór na organy, lecz o trzyczęściowej budowie wewnętrznej. Pierwsza część o fakturze homofonicznej, druga w formie fugata, trzecia zaś w formie inwersji w stosunku do części pierwszej. Kompozycja została wydana przez PWM w 1977 roku razem z Postludium na organy (1969).
Introdukcja I
Czas: 4'Części utworu: MaestosoInstrumentacja: orgRok: 1989/w Na organy Polski pll_528a24418af4a /Autor magnumadUtwór został skomponowany z okazji poświęcenia w dniu 6 maja 1989 roku nowych organów w kościele św. Zygmunta na Bielanach w Warszawie. Jest on dedykowany Andrzejowi Chorosińskiemu. Jest to utwór jednoczęściowy o swobodnej formie i trzyczęściowej strukturze oraz melodyce i harmonice napisanej techniką w rozszerzonej tonalności. W utworze dominuje technika polifoniczna.