Ave verum corpus

Części utworu: Andante sostenuto
Instrumentacja: 3 pft
Rok: 1991

Transkrypcja „Ave verum corpus” na 3 fortepiany została napisana na prośbę prof. Reginy Smendzianki, Kierownik II Katedry Fortepianu Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, i tej katedrze ofiarowana. W oryginale utwór „Ave verum corpus D-dur” (KV 618) Wolfganga Amadeusa Mozarta jest motetem na 4-głosowy chór mieszany, instrumenty smyczkowe i organy.

Ciaccona

Czas: 12'
Instrumentacja: vl archi
Rok: 1968

Ciaccona na skrzypce i smyczki jest transkrypcją Ciaccony z II Partity d-moll Jana Sebastiana Bacha (BWV 1004), wykonaną na zamówienie Tadeusza Ochlewskiego, kierownika orkiestry kameralnej „Con moto ma cantabile”. W oryginale jest to utwór na skrzypce solo. Tadeusz Paciorkiewicz dokonał transkrypcji

Contrapunctus XVIII

Czas: 5'
Części utworu: Fuga / Alio modo fuga
Instrumentacja: vl1 vl2 vla vc
Rok: 1987

Obydwie fugi z Contrapunctus XVIII, Die Kunst der Fuge (BWV 1080) Jana Sebastiana Bacha, w oryginale zostały napisane na 2 klawesyny. Tadeusz Paciorkiewicz dokonał transkrypcji utworu  na kwartet smyczkowy.

Kadencja (I)

Czas: 1'10''
Instrumentacja: vla
Rok: 1986

Jest to kadencja do Koncertu d-moll nr 2 (RV 394) Antonia Vivaldiego – na violę d’amore. Utwór został skomponowany na prośbę altowiolisty Artura Paciorkiewicza, syna kompozytora. Kadencja została wkomponowana w część Allegro koncertu.

Kadencja (II)

Instrumentacja: vla
Rok: 1986

Jest to kadencja do Koncertu d-moll nr 2 (RV 394) Antonia Vivaldiego – na violę d’amore. Utwór został skomponowany na prośbę altowiolisty Artura Paciorkiewicza, syna kompozytora. Kadencja została wkomponowana w część Allegro koncertu.