Ave verum corpus

Movements: Andante sostenuto
Instrumentation: 3 pft
Composed in: 1991

Transkrypcja „Ave verum corpus” na 3 fortepiany została napisana na prośbę prof. Reginy Smendzianki, Kierownik II Katedry Fortepianu Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, i tej katedrze ofiarowana. W oryginale utwór „Ave verum corpus D-dur” (KV 618) Wolfganga Amadeusa Mozarta jest motetem na 4-głosowy chór mieszany, instrumenty smyczkowe i organy.

Ciaccona

Duration: 12'
Instrumentation: vl archi
Composed in: 1968

Ciaccona na skrzypce i smyczki jest transkrypcją Ciaccony z II Partity d-moll Jana Sebastiana Bacha (BWV 1004), wykonaną na zamówienie Tadeusza Ochlewskiego, kierownika orkiestry kameralnej „Con moto ma cantabile”. W oryginale jest to utwór na skrzypce solo. Tadeusz Paciorkiewicz dokonał transkrypcji

Contrapunctus XVIII

Duration: 5'
Movements: Fuga / Alio modo fuga
Instrumentation: vl1 vl2 vla vc
Composed in: 1987

Obydwie fugi z Contrapunctus XVIII, Die Kunst der Fuge (BWV 1080) Jana Sebastiana Bacha, w oryginale zostały napisane na 2 klawesyny. Tadeusz Paciorkiewicz dokonał transkrypcji utworu  na kwartet smyczkowy.

Kadencja (I)

Duration: 1'10''
Composed in: 1986

Jest to kadencja do Koncertu d-moll nr 2 (RV 394) Antonia Vivaldiego – na violę d’amore. Utwór został skomponowany na prośbę altowiolisty Artura Paciorkiewicza, syna kompozytora. Kadencja została wkomponowana w część Allegro koncertu.

Kadencja (II)

Instrumentation: vla
Composed in: 1986

Jest to kadencja do Koncertu d-moll nr 2 (RV 394) Antonia Vivaldiego – na violę d’amore. Utwór został skomponowany na prośbę altowiolisty Artura Paciorkiewicza, syna kompozytora. Kadencja została wkomponowana w część Allegro koncertu.