Adagio i Allegro

Utwór został skomponowany dla Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej Karola Teutscha w Warszawie, Jest to kompozycja dwuczęściowa, w której kompozytor nawiązuje do, traktowanej z dużą swobodą, tradycyjnej formy sonatowej. I część (Adagio) jest powolna, kontemplacyjna i nastrojowa,

Andante lirico

Utwór został skomponowany na zamówienie Rozgłośni Polskiego Radia w Łodzi, na prośbę dyr. Henryka Debicha.

Concertino na fagot i orkiestrę dętą

Utwór został skomponowany przez kompozytora z okazji 30-lecia jego pracy kompozytorskiej i pedagogicznej. Pierwowzorem utworu jest Sonatina na fagot i fortepian napisana w 1953 roku.

Divertimento na klarnet i orkiestrÄ™ smyczkowÄ…

Utwór znany również jako Divertimento na klarnet i smyczki. Utwór powstał w ramach planu kompozytora obejmującego napisanie cyklu dzieł na instrumenty dęte, solowe i kameralne, w wyniku współpracy z Katedrą Instrumentów Dętych PWSM w Warszawie. Utwór w częściach skrajnych żywy, pogodny, a nawet

Elegia

Utwór na trąbkę i smyczki. Jest to instrumentalna wersja utworu Muzyka na mezzosopran i smyczki (1966).

Elegia na obój i orkiestrę smyczkową

Utwór na obój i orkiestrę smyczkową. Kompozycja jest instrumentalną wersją utworu Muzyka na mezzosopran i smyczki (1966)

Fantazja żołnierska

Utwór na wielką orkiestrę dętą, skomponowany na zamówienie prof. Arnolda Rezlera (1909-2000), kierownika artystycznego Orkiestry Reprezentacyjnej Wojska Polskiego. Utwór jest swobodnym potraktowaniem formy sonatowej i opiera się na znanych tematach pieśni żołnierskich. Harmonika, podobnie jak i melodyka Fantazji jest

Impresje taneczne

Jest to suita na orkiestrę smyczkową. Utwór został skomponowany na prośbę Henryka Debicha, dla Orkiestry Polskiego Radia w Łodzi.

Koncert barokowy

Koncert barokowy na klawesyn i orkiestrę kameralną został skomponowany na zamówienie pianistki i klawesynistki Julitty Sleńdzińskiej. Forma utworu odbiega w znacznym stopniu od schematu ustalonego przez klasyków i przypomina raczej wcześniejsze concerti grossi. W utworze tym

I Koncert fortepianowy „polski”

Dzieło zostało napisane ze specjalnym uwzględnieniem przeznaczenia pedagogicznego, dla wypełnienia luki między wielkimi wirtuozowskimi koncertami przeszłości, a koncertami nowoczesnymi, często zbyt indywidualistycznymi. Utwór z polskimi elementami ludowymi o klasycznej formie koncertu.