Koncert barokowy
Koncert barokowy na klawesyn i orkiestrę kameralną został skomponowany na zamówienie pianistki i klawesynistki Julitty Sleńdzińskiej. Forma utworu odbiega w znacznym stopniu od schematu ustalonego przez klasyków i przypomina raczej wcześniejsze concerti grossi. W utworze tym kompozytor stosuje wiele aluzji i odniesień właściwych dla stylu barokowego, ale jednocześnie nie przestaje być sobą we wszystkich elementach formotwórczych, dążąc do osiągnięcia własnej syntezy dawnego z nowym.
Utwór jest trzyczęściowy. W części I (Moderato) orkiestra peÅ‚ni równorzÄ™dnÄ… rolÄ™ co instrument solowy – towarzyszy, dialoguje, komentuje lub rozwija jego myÅ›li. Część II (Andante cantabile) charakteryzuje siÄ™ spokojnÄ… i refleksyjnÄ… narracjÄ…, narastajÄ…cÄ… raczej w wyniku ruchliwoÅ›ci rytmicznej, niż przez wolumen siÅ‚y dźwiÄ™kowej. Niewielkie kulminacje sÄ… rozÅ‚adowywane stopniowo i nie zakłócajÄ… spokojnego charakteru tej części. Część III (Con moto) jest formÄ… ronda w ujÄ™ciu swobodnym. Tok myÅ›li muzycznej, zwarty, motoryczny, jakby sonatowy, daje duże możliwoÅ›ci podobnie jak w caÅ‚ym koncercie pokazania przez wykonawcÄ™ interesujÄ…cych koncepcji interpretacyjnych, jak i wirtuozowskich.