Interesting links
Here are some interesting links for you! Enjoy your stay :)Pages
- Biografia
- Galeria
- Home pl
- Kompozycje
- Linki
- Prasa
- Rodzina
- Artyści i Pedagodzy
- Okupacja
- Zofia Paciorkiewicz z Wiaczkisów
- Antonina Paciorkiewicz-Dutkiewicz
- In Memoriam – Profesor
- Utwory orkiestrowe
- Życie w Płocku
- Artur Paciorkiewicz
- Okres Łódzki
- Pożegnanie
- Muzyka kameralna
- Paweł Paciorkiewicz
- W Warszawie
- Solowe instrumentalne
- Na organy
- Aktualności
- Wokalne a cappella
- Wokalno instrumentalne
- Opera i balet
- Muzyka religijna
- Muzyka teatralne
- Muzyka filmowa
- Muzyka dla dzieci
- Różne
3 etiudy na fortepian
Czas: 7'Instrumentacja: pftRok: 1951/w Solowe instrumentalne Polski pll_528a24418edc0 /Autor magnumad3 utwory na harfę (Tryptyk)
Czas: 15'Części utworu: Elegia / Preludium i fuga / CapriccioInstrumentacja: arRok: 1975/w Solowe instrumentalne Polski pll_528a24418f5a0 /Autor magnumadUtwór dedykowany Ariadnie Tugaj z Konserwatorium im. Rimskiego Korsakowa w Pietrozawodsku – Filii Konserwatorium Leningradzkiego. Zgodnie z obietnicą kompozytora miała być ona pierwszą wykonawczynią tej kompozycji i tak też się stało.
4 bagatele na fortepian
Czas: 5'Instrumentacja: pftRok: 1966/w Solowe instrumentalne Polski pll_528a24418fd72 /Autor magnumad4 bagatele na fortepian dedykowane Julitcie Sleńdzińskiej. Znane też pod nazwą Bagatele.
4 etiudy na podwójne dźwięki na fortepian
Części utworu: Etiuda tercjowa - Allegro moderato / Etiuda tercjowa chromatyczna - Allegro / Etiuda sekstowa / Etiuda mieszana - Allegro moderatoInstrumentacja: pftRok: 1951/w Solowe instrumentalne Polski pll_528a24418e9e2 /Autor magnumadEtiudy zostały skomponowane do celów pedagogicznych. Wszystkie etiudy są utworami jednoczęściowymi, ale o budowie wewnętrznej z tendencją do trzyczęściowości A-B-A. Charakteryzują się szerokozakresową melodyką. Każda z nich jest zakończona kodą o charakterze wirtuozowskim. Etiuda
5 Etiud – na fortepian dla dzieci
Czas: 2''Instrumentacja: pftRok: 1970/w Muzyka dla dzieci, Solowe instrumentalne Polski pll_528a24415348e /Autor magnumadNie ma zbyt wiele informacji na temat tych utworów. Wiadomo, że jest to pięć oddzielnych etiud na fortepian, każda trwająca dwie minuty. Wszystkie zostały skomponowane do celów edukacyjnych dla szkół muzycznych pierwszego stopnia.
Chorał
Części utworu: ModeratoInstrumentacja: pftRok: 1970/w Muzyka dla dzieci, Solowe instrumentalne Polski pll_528a2441870ca /Autor magnumadUtwór został skomponowany do celów pedagogicznych na fortepian dla dzieci.
Con moto (1)
Części utworu: Con motoInstrumentacja: pftRok: 1967/w Muzyka dla dzieci, Solowe instrumentalne Polski pll_528a244186515 /Autor magnumadAkompaniament fortepianowy do melodii Hanny Lachertowej, skomponowany do celów pedagogicznych. Jest to utwór jednoczęściowy wykonywany przez nauczyciela (akompaniament) i ucznia (melodia) w celu ćwiczenia aparatu gry. Utwór został zamieszczony w podręczniku
Con moto (2)
Części utworu: Con motoInstrumentacja: pftRok: 1967/w Muzyka dla dzieci, Solowe instrumentalne Polski pll_528a2441868f2 /Autor magnumadAkompaniament fortepianowy do melodii Hanny Lachertowej, skomponowany do celów pedagogicznych. Jest to utwór jednoczęściowy wykonywany przez nauczyciela (akompaniament) i ucznia (melodia) w celu ćwiczenia aparatu gry. Utwór został zamieszczony w podręczniku
Dialog
Czas: 1'Części utworu: AndanteInstrumentacja: pftRok: 1970/w Muzyka dla dzieci, Solowe instrumentalne Polski pll_528a244185d41 /Autor magnumadUtwór na fortepian dla dzieci, skomponowany do celów pedagogicznych. Jest to utwór jednoczęściowy o częstych zmianach dynamiki od piano przez mezzoforte do forte i piano. Zgodnie z tytułem w utworze występuje nieustanne dialogowanie pomiędzy prawą i lewą ręką.
Dwa studia
Czas: 35''Części utworu: Studium I - Lugubre / Studium II - Allegretto scherzandoInstrumentacja: pftRok: 1970/w Muzyka dla dzieci, Solowe instrumentalne Polski pll_528a244153870 /Autor magnumadUtwór został skomponowany do celów pedagogicznych na fortepian dla dzieci. Jest to utwór dwuczęściowy, zróżnicowany pod kątem dynamiki artykulacji dźwięków, wprowadzający zjawisko dwóch fermat w jednym takcie.