2 psalmy na głos wysoki i organy

SÄ… to dwa psalmy na gÅ‚os wysoki z organami do tekstów w przekÅ‚adzie poetyckim Leopolda Staffa. Obydwa psalmy zostaÅ‚y napisane na zamówienie StanisÅ‚awa Moryty, na VIII Festiwal Organowy w Koszalinie. SÄ… to psalmy Dawida : 141 Voce mea ad Dominum” i 150 Laudate Dominum. Muzyka zarówno w partii

5 pieśni olsztyńskich

Cykl pięciu pieśni do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego na głos wysoki z fortepianem.

Adoro te devote

Pieśń eucharystyczna na gÅ‚os wysoki i organy do tekstu liturgicznego Å›w. Tomasza z Akwinu. Maria Wacholc w artykule Koncert w archikatedrze warszawskiej (SÅ‚owo Powszechne z 1.10.1992 r.), tak napisaÅ‚a o tej kompozycji: „W dalszej części koncertu, zÅ‚ożonej z utworów na gÅ‚os i organy, wykonana zostaÅ‚a pieśń

Ave Maria – na 4-gÅ‚osowy chór mieszany i organy

Utwór został skomponowany dla chórów legnickich szkół muzycznych II stopnia, na Conversatorium Organowe w Legnicy w 1991 r. Utwór jednoczęściowy do łacińskiego tekstu religijnego. W utworze zostały zastosowane najprostsze środki techniczne, aby mógł być wykonywany przez chóry szkolne. Druga wersja utworu powstała w 1996 roku na chór mieszany, skrzypce, wiolonczelę i organy.

Ave Maria – na chór mieszany, skrzypce, wiolonczelÄ™ i organy

Pieśń na 4-gÅ‚osowy chór mieszany, skrzypce I i II, wiolonczelÄ™ oraz organy. Jest to utwór jednoczęściowy do Å‚aciÅ„skiego tekstu religijnego. Pierwotna wersja to Ave Maria – na 4-gÅ‚osowy chór mieszany i organy – powstaÅ‚a w 1991 roku.

Ballada o pięknej Mariannie i dwóch aniołach

Jednoczęściowa pieśń na gÅ‚os z fortepianem, skomponowana pod pseudonimem „Sosna”.

Chłop, lis i pies

Jest to maÅ‚a kantata na 5 gÅ‚osów solowych, chór i orkiestrÄ™ kameralnÄ… do słów bajki La Fontaine’a, w przekÅ‚adzie WÅ‚adysÅ‚awa Noskowskiego. ZostaÅ‚a ona skomponowana dla zespoÅ‚u „Capella Bydgostiensis”, etatowego zespoÅ‚u Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy.

Ciężar ziemi – na sopran i fortepian

Utwór składa się z 5 pieśni na sopran i fortepian do słów Włodzimierza Słobodnika. Charakteryzuje się jednolitością muzyki i tekstu oraz adekwatnością faktury względem możliwości technicznych zastosowanego aparatu wykonawczego, przyczyniających się do komunikatywności każdej z pięciu pieśni dzieła. Druga wersja utworu powstała w 1967 roku w transkrypcji na sopran i orkiestrę.

Ciężar ziemi – na sopran i orkiestrÄ™

Jest to 5 pieśni na sopran i orkiestrę do słów Włodzimierza Słobodnika. Utwór charakteryzuje się jednolitością muzyki i tekstu oraz adekwatnością faktury względem możliwości technicznych zastosowanego aparatu wykonawczego, przyczyniających się do komunikatywności każdej z pięciu pieśni dzieła. Pierwotnie utwór został skomponowany na sopran i fortepian (1961).

Cyraneczka – na sopran z fortepianem

Pieśń na sopran z fortepianem. Kompozycja w tym ukÅ‚adzie wykonawczym zostaÅ‚a skomponowana dla Å›piewaczki Lidii Skowron, żony prof. Franciszka WesoÅ‚owskiego. Utwór zostaÅ‚ skomponowany w Łodzi do słów i melodii kurpiowskiej. Jest to druga wersja kompozycji Cyraneczka – na 4-gÅ‚osowy chór mieszany a capella.