Interesting links
Here are some interesting links for you! Enjoy your stay :)Pages
- Biografia
- Galeria
- Home pl
- Kompozycje
- Linki
- Prasa
- Rodzina
- Artyści i Pedagodzy
- Okupacja
- Zofia Paciorkiewicz z Wiaczkisów
- Antonina Paciorkiewicz-Dutkiewicz
- In Memoriam – Profesor
- Utwory orkiestrowe
- Życie w Płocku
- Artur Paciorkiewicz
- Okres Łódzki
- Pożegnanie
- Muzyka kameralna
- Paweł Paciorkiewicz
- W Warszawie
- Solowe instrumentalne
- Na organy
- Aktualności
- Wokalne a cappella
- Wokalno instrumentalne
- Opera i balet
- Muzyka religijna
- Muzyka teatralne
- Muzyka filmowa
- Muzyka dla dzieci
- Różne
2 psalmy na głos wysoki i organy
Czas: 7'Części utworu: Głos mój woła do Pana / Chwalcie BogaInstrumentacja: S(T) orgRok: 1974/w Muzyka religijna, Wokalno instrumentalne Polski pll_528a244163294 /Autor magnumadSą to dwa psalmy na głos wysoki z organami do tekstów w przekładzie poetyckim Leopolda Staffa. Obydwa psalmy zostały napisane na zamówienie Stanisława Moryty, na VIII Festiwal Organowy w Koszalinie. Są to psalmy Dawida : 141 Voce mea ad Dominum” i 150 Laudate Dominum. Muzyka zarówno w partii
5 pieśni olsztyńskich
Czas: 5'Części utworu: Gdy trzcina zaczyna płowieć / A w tych borach olsztyńskich / Tyś jest jezioro moje / A na skraju lasu / Spływają krople z ulaInstrumentacja: S pftRok: 1990/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24416367a /Autor magnumadCykl pięciu pieśni do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego na głos wysoki z fortepianem.
Adoro te devote
Czas: 4'Części utworu: Lento religiosoInstrumentacja: S orgRok: 1986/w Muzyka religijna, Wokalno instrumentalne Polski pll_528a244162edc /Autor magnumadPieśń eucharystyczna na głos wysoki i organy do tekstu liturgicznego św. Tomasza z Akwinu. Maria Wacholc w artykule Koncert w archikatedrze warszawskiej (Słowo Powszechne z 1.10.1992 r.), tak napisała o tej kompozycji: „W dalszej części koncertu, złożonej z utworów na głos i organy, wykonana została pieśń
Ave Maria – na 4-głosowy chór mieszany i organy
Czas: 3'Części utworu: LentoInstrumentacja: coro (SATB) orgRok: 1991/w Muzyka religijna, Wokalno instrumentalne Polski pll_528a2441626d5 /Autor magnumadUtwór został skomponowany dla chórów legnickich szkół muzycznych II stopnia, na Conversatorium Organowe w Legnicy w 1991 r. Utwór jednoczęściowy do łacińskiego tekstu religijnego. W utworze zostały zastosowane najprostsze środki techniczne, aby mógł być wykonywany przez chóry szkolne. Druga wersja utworu powstała w 1996 roku na chór mieszany, skrzypce, wiolonczelę i organy.
Ave Maria – na chór mieszany, skrzypce, wiolonczelę i organy
Czas: 3'Części utworu: LentoInstrumentacja: coro (SATB) vl1 vl2 vc orgRok: 1996/w Muzyka religijna, Wokalno instrumentalne Polski pll_528a244162abd /Autor magnumadPieśń na 4-głosowy chór mieszany, skrzypce I i II, wiolonczelę oraz organy. Jest to utwór jednoczęściowy do łacińskiego tekstu religijnego. Pierwotna wersja to Ave Maria – na 4-głosowy chór mieszany i organy – powstała w 1991 roku.
Ballada o pięknej Mariannie i dwóch aniołach
Części utworu: Moderato scherzandoInstrumentacja: S pftRok: 1953/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a2441622e5 /Autor magnumadJednoczęściowa pieśń na głos z fortepianem, skomponowana pod pseudonimem „Sosna”.
Chłop, lis i pies
Czas: 13'Instrumentacja: SATB coro (SATB) 2fl 2ob cl(B) 2fg 2cor vl1 vl2 vla vc cbRok: 1969/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a244161f08 /Autor magnumadJest to mała kantata na 5 głosów solowych, chór i orkiestrę kameralną do słów bajki La Fontaine’a, w przekładzie Władysława Noskowskiego. Została ona skomponowana dla zespołu „Capella Bydgostiensis”, etatowego zespołu Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy.
Ciężar ziemi – na sopran i fortepian
Czas: 10'Części utworu: Ogrody dzieciństwa / Martwa natura / Narodziny liryki / Jeszcze kilka pieśni / Od liści po obłokInstrumentacja: S pftRok: 1961/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a244161739 /Autor magnumadUtwór składa się z 5 pieśni na sopran i fortepian do słów Włodzimierza Słobodnika. Charakteryzuje się jednolitością muzyki i tekstu oraz adekwatnością faktury względem możliwości technicznych zastosowanego aparatu wykonawczego, przyczyniających się do komunikatywności każdej z pięciu pieśni dzieła. Druga wersja utworu powstała w 1967 roku w transkrypcji na sopran i orkiestrę.
Ciężar ziemi – na sopran i orkiestrę
Czas: 10'Części utworu: Ogrody dzieciństwa / Martwa natura / Narodziny liryki / Jeszcze kilka pieśni / Od liści po obłokiInstrumentacja: S 1121 2000 ar archiRok: 1967/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a244161b12 /Autor magnumadJest to 5 pieśni na sopran i orkiestrę do słów Włodzimierza Słobodnika. Utwór charakteryzuje się jednolitością muzyki i tekstu oraz adekwatnością faktury względem możliwości technicznych zastosowanego aparatu wykonawczego, przyczyniających się do komunikatywności każdej z pięciu pieśni dzieła. Pierwotnie utwór został skomponowany na sopran i fortepian (1961).
Cyraneczka – na sopran z fortepianem
Części utworu: Andante con melanconiaInstrumentacja: S pftRok: 1950/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a244160f72 /Autor magnumadPieśń na sopran z fortepianem. Kompozycja w tym układzie wykonawczym została skomponowana dla śpiewaczki Lidii Skowron, żony prof. Franciszka Wesołowskiego. Utwór został skomponowany w Łodzi do słów i melodii kurpiowskiej. Jest to druga wersja kompozycji Cyraneczka – na 4-głosowy chór mieszany a capella.