Interesting links
Here are some interesting links for you! Enjoy your stay :)Pages
- Biografia
- Galeria
- Home pl
- Kompozycje
- Linki
- Prasa
- Rodzina
- Artyści i Pedagodzy
- Okupacja
- Zofia Paciorkiewicz z Wiaczkisów
- Antonina Paciorkiewicz-Dutkiewicz
- In Memoriam – Profesor
- Utwory orkiestrowe
- Życie w Płocku
- Artur Paciorkiewicz
- Okres Łódzki
- Pożegnanie
- Muzyka kameralna
- Paweł Paciorkiewicz
- W Warszawie
- Solowe instrumentalne
- Na organy
- Aktualności
- Wokalne a cappella
- Wokalno instrumentalne
- Opera i balet
- Muzyka religijna
- Muzyka teatralne
- Muzyka filmowa
- Muzyka dla dzieci
- Różne
Kotek i myszka
Części utworu: ScherzandoInstrumentacja: S pftRok: 1967/w Muzyka dla dzieci, Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415e474 /Autor magnumadAkompaniament fortepianowy do melodii i słów Hanny Lachertowej, skomponowany do celów pedagogicznych. Utwór jednoczęściowy wykonywany przez nauczyciela i ucznia w ramach ćwiczeń umuzykalniających. Został zamieszczony w podręczniku Nuta. Dźwięk. Klawisz – Początki gry na fortepianie, wydanym
Leciały Guńsańki
Instrumentacja: S pftRok: 1950/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415e07f /Autor magnumadPieśń na sopran z fortepianem do słów ludowych z regionu kurpiowskiego. We wcześniejszej wersji, jako I część Pieśni kurpiowskich, na 4-głosowy chór mieszany a capella.
Missa Brevis
Czas: 14'Części utworu: Kyrie / Gloria / Sanctus / Benedictus / Agnus DeiInstrumentacja: coro (SATB) orgMovements: 1973/w Muzyka religijna, Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24417efe5 /Autor magnumadMsza na chór mieszany i organy. Utwór został skomponowany na prośbę Janusza Dąbrowskiego, dyrygenta Międzyuczelnianego Chóru Akademickiego, z okazji Jubileuszu 10-lecia istnienia zespołu. Utwór o charakterze wybitnie kościelnym do tekstów liturgicznych.
Msza ku czci św. Antoniego Padewskiego
Instrumentacja: coro (3S) orgRok: 1943/w Muzyka religijna, Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24417ebf2 /Autor magnumadJest to msza na 3-głosowy chór chłopięcy z organami do słów liturgicznych. Był to utwór dziękczynny kompozytora za szczęśliwe narodziny jego pierwszego dziecka, córki Antoniny.
Muzyka na mezzosopran i smyczki
Czas: 6'Części utworu: LarghettoInstrumentacja: MS archi (66443)Rok: 1966/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415dc9a /Autor magnumadUtwór został skomponowany na zamówienie Karola Teutscha, kierownika Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę) o swobodnej budowie, zbliżonej do formy A-B-A. Oznacza to, że utwór składa się z kilku epizodów, z których
Muzyka na sopran i orkiestrę smyczkową
Czas: 6'Części utworu: LarghettoInstrumentacja: S archi (66443)Rok: 1966/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415d8b3 /Autor magnumadUtwór, znany też jako Muzyka na sopran i smyczki, powstał w listopadzie 1966 roku dla sopranistki Jadwigi Gadulanki oraz Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej, kierowanego przez Karola Teutscha. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę), o swobodnej budowie zbliżonej do
Oda do młodości (I)
Czas: 30'Części utworu: Maestoso / Lento non troppo / Con fuoco / Moderato / Poco piu mosso / Poco meno mossoInstrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)Rok: 1950/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415d0de /Autor magnumadKantata na 4 głosy solowe, chór i orkiestrę do słów Adama Mickiewicza, skomponowana i przedstawiona przez kompozytora jako praca dyplomowa na Wydziale Kompozycji w PWSM w Łodzi w czerwcu 1950 r. Utwór pozostaje w kręgu klasyki modernistycznej, a w niektórych partiach nawiązuje
Oda do młodości (II)
Czas: 28'Części utworu: Maestoso / Lento non troppo / Con fuoco / Moderato / Poco piu mosso / Poco meno mossoInstrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)Rok: 1980/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415d4d3 /Autor magnumadKantata na 4 głosy solowe, chór i orkiestrę do słów Adama Mickiewicza, skomponowana dla Związkowego Chóru Mieszanego „Surma”, w związku z jubileuszem 60-lecia jego działalności. Dzieło jest nowszą wersją pracy dyplomowej kompozytora z 1950 roku – Oda do młodośći (I).
Oj, już dobranoc
Instrumentacja: S(A) pftRok: 1951/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415ccf9 /Autor magnumadPieśń na głos z fortepianem, do słów melodii lubelskiej.
Ojczyzna – na 4-głosowy chór mieszany i fortepian
Czas: 7'Części utworu: ModeratoInstrumentacja: coro (SATB) pftRok: 1953/w Wokalno instrumentalne Polski pll_528a24415b58c /Autor magnumadPieśń na 4-głosowy chór mieszany i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Utwór ma charakter poważny i uroczysty, o formie szeroko rozbudowanej, apoteozowanej pieśni masowej. Utwór mimo iż jest jednoczęściowy, to w swej strukturze wewnętrznej zawiera trzy zróżnicowane