Missa Brevis

Czas: 14'
Części utworu: Kyrie / Gloria / Sanctus / Benedictus / Agnus Dei
Instrumentacja: coro (SATB) org
Movements: 1973

Msza na chór mieszany i organy. Utwór został skomponowany na prośbę Janusza Dąbrowskiego, dyrygenta Międzyuczelnianego Chóru Akademickiego, z okazji Jubileuszu 10-lecia istnienia zespołu. Utwór o charakterze wybitnie kościelnym do tekstów liturgicznych.

Muzyka na mezzosopran i smyczki

Czas: 6'
Części utworu: Larghetto
Instrumentacja: MS archi (66443)
Rok: 1966

Utwór został skomponowany na zamówienie Karola Teutscha, kierownika Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę) o swobodnej budowie, zbliżonej do formy A-B-A. Oznacza to, że utwór składa się z kilku epizodów, z których

Muzyka na sopran i orkiestrę smyczkową

Czas: 6'
Części utworu: Larghetto
Instrumentacja: S archi (66443)
Rok: 1966

Utwór, znany też jako Muzyka na sopran i smyczki, powstał w listopadzie 1966 roku dla sopranistki Jadwigi Gadulanki oraz Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej, kierowanego przez Karola Teutscha. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę), o swobodnej budowie zbliżonej do

Oda do młodości (I)

Czas: 30'
Części utworu: Maestoso / Lento non troppo / Con fuoco / Moderato / Poco piu mosso / Poco meno mosso
Instrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)
Rok: 1950

Kantata na 4 głosy solowe, chór i orkiestrę do słów Adama Mickiewicza, skomponowana i przedstawiona przez kompozytora jako praca dyplomowa na Wydziale Kompozycji w PWSM w Łodzi w czerwcu 1950 r. Utwór pozostaje w kręgu klasyki modernistycznej, a w niektórych partiach nawiązuje

Oda do młodości (II)

Czas: 28'
Części utworu: Maestoso / Lento non troppo / Con fuoco / Moderato / Poco piu mosso / Poco meno mosso
Instrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)
Rok: 1980

Kantata na 4 głosy solowe, chór i orkiestrę do słów Adama Mickiewicza, skomponowana dla Związkowego Chóru Mieszanego „Surma”, w związku z jubileuszem 60-lecia jego działalności. Dzieło jest nowszą wersją pracy dyplomowej kompozytora z 1950 roku – Oda do młodośći (I).

Ojczyzna – na 4-głosowy chór mieszany i fortepian

Czas: 7'
Części utworu: Moderato
Instrumentacja: coro (SATB) pft
Rok: 1953

Pieśń na 4-głosowy chór mieszany i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Utwór ma charakter poważny i uroczysty, o formie szeroko rozbudowanej, apoteozowanej pieśni masowej. Utwór mimo iż jest jednoczęściowy, to w swej strukturze wewnętrznej zawiera trzy zróżnicowane