Moderato grazioso

Jest to utwór na fortepian i orkeistrę. Powstał on na zamówienie Henryka Debicha, dyrygenta i kompozytora, dla jego syna pianisty. Kompozycja jednoczęściowa, łatwa do grania i słuchania o wcześniejszym tytule Allegretto grazioso.

Muzyka koncertująca na wielką orkiestrę dętą

Utwór powstaÅ‚ z okazji 40 – lecia Reprezentacyjnej Orkiestry DÄ™tej Wojska Polskiego w Warszawie i tej orkiestrze dedykowany. Utwór w formie uwerturowej z elementami wariacyjnymi, dajÄ…cy możliwoÅ›ci popisowe zarówno dla poszczególnych instrumentów (obój, flet, klarnet, baryton, rożek angielski), ich grup (rogi, puzony), jak i caÅ‚ej orkiestry.

Polonez z opery Romans Gdański

Polonez z opery Romans Gdański jest transkrypcją fragmentu opery na orkiestrę dętą, wykonaną przez kompozytora dla Orkiestry Reprezentacyjnej Wojska Polskiego.

Scherzino (Intermezzo) na fortepian i orkiestrÄ™

Jest to jednoczęściowy utwór o wesołym i żartobliwym charakterze.

Suita kurpiowska

Utwór na małą orkiestrę symfoniczną znany też jako Baletowa suita kurpiowska. Cechą charakterystyczną tej Suity jest jej budowa, której poszczególne części odbijają w sobie istotne składniki kurpiowskiego nastroju. Część I (Andante sostenuto), poprzez taniec i pantomimę, przedstawia swaty oraz scenę zbiorową starych i

Suita z baletu Legenda Warszawy – na orkiestrÄ™ dÄ™tÄ…

Utwór na orkiestrÄ™ dÄ™tÄ…. Jest to transkrypcja Suity z baletu Legenda Warszawy – na wielkÄ… orkiestrÄ™ symfonicznÄ… (1960), skomponowanÄ… przez kompozytora dla Orkiestry Reprezentacyjnej Wojska Polskiego. Orkiestrowa suita, zawierajÄ…ca fragmenty z baletu Legenda Warszawy, rozpoczyna siÄ™ IntrodukcjÄ… o

Suita z baletu Legenda Warszawy – na orkietrÄ™ symfoniczna

Suita na wielką orkiestrę symfoniczną, zawierająca fragmenty z baletu Legenda Warszawy. Rozpoczyna się Introdukcją o charakterze spokojnej pieśni, związanej z ludową muzyką kurpiowską. Stanowi ona jakby ilustrację pradawnych czasów, w których rozgrywa się akcja. Taniec potworków, to żywa,

I Symfonia

W odróżnieniu od klasycznego, czteroczęściowego schematu, I Symfonia  jest trzyczęściowa. Część I (Allegro ben moderato) jest poprzedzona krótkim powolnym wstępem (Lento sostenuto), którego temat grany na rożku angielskim powraca w końcu pierwszej części w zestawieniu z tematem Allegra. Druga część Allegra ma

II Symfonia

Symfonia składa się z czterech części wykonywanych łącznie w układzie: I z II i III z IV częścią. I część (Lento molto) jest introdukcją o charakterze powolnym i tajemniczym. W tej części pojawia się w postaci szczątkowej temat pierwszy części II.II część (Allegro moderato) spełnia rolę właściwego allegra symfonicznego.

III Symfonia