Adagio i Allegro

Czas: 8'30''
Części utworu: Addagio / Allegro
Instrumentacja: archi (33221)
Rok: 1966

Utwór został skomponowany dla Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej Karola Teutscha w Warszawie, Jest to kompozycja dwuczęściowa, w której kompozytor nawiązuje do, traktowanej z dużą swobodą, tradycyjnej formy sonatowej. I część (Adagio) jest powolna, kontemplacyjna i nastrojowa,

Divertimento na klarnet i orkiestrę smyczkową

Czas: 10'
Części utworu: Comodo / Lento cantabile / Giocoso
Instrumentacja: cl(B) archi
Rok: 1968

Utwór znany również jako Divertimento na klarnet i smyczki. Utwór powstał w ramach planu kompozytora obejmującego napisanie cyklu dzieł na instrumenty dęte, solowe i kameralne, w wyniku współpracy z Katedrą Instrumentów Dętych PWSM w Warszawie. Utwór w częściach skrajnych żywy, pogodny, a nawet

Fantazja żołnierska

Czas: 7'
Rok: 1968

Utwór na wielką orkiestrę dętą, skomponowany na zamówienie prof. Arnolda Rezlera (1909-2000), kierownika artystycznego Orkiestry Reprezentacyjnej Wojska Polskiego. Utwór jest swobodnym potraktowaniem formy sonatowej i opiera się na znanych tematach pieśni żołnierskich. Harmonika, podobnie jak i melodyka Fantazji jest

Koncert barokowy

Czas: 25'
Części utworu: Moderato / Andante cantabile / Con moto
Instrumentacja: cmb 1111 0000 archi (98765)
Rok: 1978

Koncert barokowy na klawesyn i orkiestrę kameralną został skomponowany na zamówienie pianistki i klawesynistki Julitty Sleńdzińskiej. Forma utworu odbiega w znacznym stopniu od schematu ustalonego przez klasyków i przypomina raczej wcześniejsze concerti grossi. W utworze tym

I Koncert fortepianowy „polski”

Czas: 25'
Części utworu: Allegro ben moderato / Andante / Allegro scherzando
Instrumentacja: 1121 2110 tmp batt (2 esec) pft archi
Rok: 1951

Dzieło zostało napisane ze specjalnym uwzględnieniem przeznaczenia pedagogicznego, dla wypełnienia luki między wielkimi wirtuozowskimi koncertami przeszłości, a koncertami nowoczesnymi, często zbyt indywidualistycznymi. Utwór z polskimi elementami ludowymi o klasycznej formie koncertu.