Adagio i Allegro
Utwór został skomponowany dla Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej Karola Teutscha w Warszawie, Jest to kompozycja dwuczęściowa, w której kompozytor nawiązuje do, traktowanej z dużą swobodą, tradycyjnej formy sonatowej. I część (Adagio) jest powolna, kontemplacyjna i nastrojowa, o gęstym, nasyconym i dźwiękowo powabnym brzmieniu. II część (Allegro) jest zaś żywa i pogodna, gdzie neoklasyczna, miarowa rytmika przeplata się z liryczno-śpiewnymi epizodami.
Poprzez aluzyjność niektórych czynników formotwórczych, takich jak: skÅ‚ad orkiestry, instrumentacja, styl koncertujÄ…cy itp. kompozytor pragnÄ…Å‚ osiÄ…gnąć pewne analogie, wÅ‚aÅ›ciwe dla baroku. Utwór, poza licznymi wykonaniami, byÅ‚ również wykorzystany jako ilustracja muzyczna do baletowego ukÅ‚adu choreograficznego, stworzonego w 1973 r. przez Tomasza GoÅ‚Ä™biowskiego, tancerza zespoÅ‚u baletowego Teatru Wielkiego w Åodzi. Za ukÅ‚ad ten, podczas I Ogólnopolskiego Konkursu Choreograficznego w Åodzi, w konkurencji na najlepszÄ… kompozycjÄ™ choreograficznÄ… do muzyki polskiego kompozytora, zdobyÅ‚ on I nagrodÄ™.