Pieśni Maryjne
Jest to osiem pieśni na 3-głosowy chór mieszany a capella: Nie opuszczaj nas / Prześliczna Panno / O Matko miłościwa / Matko Najświętsza / Witaj Gwiazdo Morza / Królowej Anielskiej śpiewajmy / Po górach, dolinach / Witaj, Mario. Cykl tych pieśni został napisany przez kompozytora dla prowadzonego przez niego młodego zespołu kościelnego, w którym dobrze były obsadzone głosy żeńskie, słabo zaś głosy męskie.
Cykl jest opracowaniem na dwa głosy żeńskie i jeden męski ośmiu powszechnie znanych pieśni zamieszczonych w Śpiewniku Kościelnym ks. Jana Siedleckiego. Opracowanie to właściwie opiera się tylko na harmonizacji głównej linii melodycznej.
Kompozytor staraÅ‚ siÄ™ jednak, aby każdy z gÅ‚osów prowadziÅ‚ wÅ‚asnÄ… liniÄ™ melodycznÄ…, gdyż wedÅ‚ug niego faktura pseudopolifoniczna jest bliższa chórowi do wykonania. Z uwagi na ograniczenie iloÅ›ciowe gÅ‚osów mÄ™skich w prowadzonym przez siebie chórze, kompozytor zastosowaÅ‚ tzw. „basek” (jeden gÅ‚os mÄ™ski) w ukÅ‚adzie 3-gÅ‚osowym.
Druga pieśń maryjna Prześliczna Panno została opracowana na 3 różne układy chóralne: na chór 2-głosowy (SA), na chór 3-głosowy (SA Bar), na chór 4-głosowy (SATB).
Tekst i melodia trzeciej pieśni maryjnej O Matko miłościwa pochodzi z XVII wieku. Pieśni są przeznaczone dla chórów amatorskich.