Sekwencja

Czas: 8'
Części utworu: Andantino
Instrumentacja: org
Rok: 1990

Utwór na organy, o swobodnej formie trzyczęściowej oraz melodyce i harmonice napisanej techniką w rozszerzonej tonalności. W utworze dominuje technika polifoniczna. W najwcześniejszej wersji utwór nosił tymczasową nazwę Preludium.

Sonata fis-moll

Czas: 15'
Części utworu: Allegro con fuoco / Andante espressivo / Finale - Allegro scherzando
Instrumentacja: org
Rok: 1946

Utwór składa się z trzech kontrastujących ze sobą części i jest napisany w stylu nowoczesnym – ma bardzo bogatą harmonikę i wybitnie organową fakturę. Odznacza się drobiazgową, precyzyjną konstrukcją dźwiękową i rytmiczną wartkością przebiegu, nawiązując wyraźnie do „klasycyzującego” nurtu w

Toccata na organy solo (Toccata I)

Czas: 5'
Części utworu: Maestoso / Allegro
Instrumentacja: org
Rok: 1971

Utwór został skomponowany we wrześniu 1971 roku i jest dedykowany Feliksowi Rączkowskiemu. Jest to utwór wirtuozowski, jednoczęściowy, ale o dwuczęściowej konstrukcji wewnętrznej. W utworze przeplatają się fragmenty liryczne z fragmentami o fakturze motorycznej, toccatowej. Utwór został wydany w

Toccata II

Czas: 5'
Części utworu: Allegro
Instrumentacja: org
Rok: 1975

Utwór został skomponowany na prośbę organisty prof. Feliksa Rączkowskiego. Z założenia miał to być utwór popisowy zamykający recital. Jest to utwór na tematy polskich pieśni kościelnych. Razem z Preludium na organy (1981) został wydany przez Agencję Autorską w 1982 roku w publikacji Diptychos.

Tryptyk na organy (Triptychon)

Czas: 14'
Części utworu: Introdukcja / Medytacja / Toccata (III)
Instrumentacja: org
Rok: 1976

Utwór ten został skomponowany na prośbę organisty Józefa Serafina na koncert w Srebrnej Kaplicy w Innsbrucku. Z założenia utwór ten miał być napisany na organy bez pedału lub z bardzo ograniczonym użyciem pedału. Jest to utwór trzyczęściowy na tematy polskich pieśni kościelnych: Jezu Chryste, Panie miły