Kotek i myszka
Instrumentacja: S pftRok: 1967Akompaniament fortepianowy do melodii i słów Hanny Lachertowej, skomponowany do celów pedagogicznych. Utwór jednoczęściowy wykonywany przez nauczyciela i ucznia w ramach ćwiczeÅ„ umuzykalniajÄ…cych. ZostaÅ‚ zamieszczony w podrÄ™czniku Nuta. DźwiÄ™k. Klawisz – PoczÄ…tki gry na fortepianie, wydanym
Leciały Guńsańki
Instrumentacja: S pftRok: 1950Pieśń na sopran z fortepianem do słów ludowych z regionu kurpiowskiego. We wcześniejszej wersji, jako I część Pieśni kurpiowskich, na 4-głosowy chór mieszany a capella.
Missa Brevis
Czas: 14'Instrumentacja: coro (SATB) orgMovements: 1973Msza na chór mieszany i organy. Utwór został skomponowany na prośbę Janusza Dąbrowskiego, dyrygenta Międzyuczelnianego Chóru Akademickiego, z okazji Jubileuszu 10-lecia istnienia zespołu. Utwór o charakterze wybitnie kościelnym do tekstów liturgicznych.
Msza ku czci św. Antoniego Padewskiego
Instrumentacja: coro (3S) orgRok: 1943Jest to msza na 3-głosowy chór chłopięcy z organami do słów liturgicznych. Był to utwór dziękczynny kompozytora za szczęśliwe narodziny jego pierwszego dziecka, córki Antoniny.
Muzyka na mezzosopran i smyczki
Czas: 6'Instrumentacja: MS archi (66443)Rok: 1966Utwór został skomponowany na zamówienie Karola Teutscha, kierownika Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę) o swobodnej budowie, zbliżonej do formy A-B-A. Oznacza to, że utwór składa się z kilku epizodów, z których
Muzyka na sopran i orkiestrÄ™ smyczkowÄ…
Czas: 6'Instrumentacja: S archi (66443)Rok: 1966Utwór, znany też jako Muzyka na sopran i smyczki, powstał w listopadzie 1966 roku dla sopranistki Jadwigi Gadulanki oraz Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej, kierowanego przez Karola Teutscha. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę), o swobodnej budowie zbliżonej do
Oda do młodości (I)
Czas: 30'Instrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)Rok: 1950Kantata na 4 gÅ‚osy solowe, chór i orkiestrÄ™ do słów Adama Mickiewicza, skomponowana i przedstawiona przez kompozytora jako praca dyplomowa na Wydziale Kompozycji w PWSM w Åodzi w czerwcu 1950 r. Utwór pozostaje w krÄ™gu klasyki modernistycznej, a w niektórych partiach nawiÄ…zuje
Oda do młodości (II)
Czas: 28'Instrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)Rok: 1980Kantata na 4 gÅ‚osy solowe, chór i orkiestrÄ™ do słów Adama Mickiewicza, skomponowana dla ZwiÄ…zkowego Chóru Mieszanego „Surma”, w zwiÄ…zku z jubileuszem 60-lecia jego dziaÅ‚alnoÅ›ci. DzieÅ‚o jest nowszÄ… wersjÄ… pracy dyplomowej kompozytora z 1950 roku – Oda do mÅ‚odośći (I).
Oj, już dobranoc
Instrumentacja: S(A) pftRok: 1951Pieśń na głos z fortepianem, do słów melodii lubelskiej.
Ojczyzna – na 4-gÅ‚osowy chór mieszany i fortepian
Czas: 7'Instrumentacja: coro (SATB) pftRok: 1953Pieśń na 4-głosowy chór mieszany i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Utwór ma charakter poważny i uroczysty, o formie szeroko rozbudowanej, apoteozowanej pieśni masowej. Utwór mimo iż jest jednoczęściowy, to w swej strukturze wewnętrznej zawiera trzy zróżnicowane