Kotek i myszka

Instrumentacja: S pft
Rok: 1967

Akompaniament fortepianowy do melodii i słów Hanny Lachertowej, skomponowany do celów pedagogicznych. Utwór jednoczęściowy wykonywany przez nauczyciela i ucznia w ramach ćwiczeÅ„ umuzykalniajÄ…cych. ZostaÅ‚ zamieszczony w podrÄ™czniku Nuta. DźwiÄ™k. Klawisz – PoczÄ…tki gry na fortepianie, wydanym

Muzyka na mezzosopran i smyczki

Czas: 6'
Instrumentacja: MS archi (66443)
Rok: 1966

Utwór został skomponowany na zamówienie Karola Teutscha, kierownika Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę) o swobodnej budowie, zbliżonej do formy A-B-A. Oznacza to, że utwór składa się z kilku epizodów, z których

Muzyka na sopran i orkiestrÄ™ smyczkowÄ…

Czas: 6'
Instrumentacja: S archi (66443)
Rok: 1966

Utwór, znany też jako Muzyka na sopran i smyczki, powstał w listopadzie 1966 roku dla sopranistki Jadwigi Gadulanki oraz Zespołu Kameralistów Filharmonii Narodowej, kierowanego przez Karola Teutscha. Jest to utwór jednoczęściowy, zawierający partię wokalną bez tekstu (wokalizę), o swobodnej budowie zbliżonej do

Oda do młodości (I)

Czas: 30'
Instrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)
Rok: 1950

Kantata na 4 głosy solowe, chór i orkiestrę do słów Adama Mickiewicza, skomponowana i przedstawiona przez kompozytora jako praca dyplomowa na Wydziale Kompozycji w PWSM w Łodzi w czerwcu 1950 r. Utwór pozostaje w kręgu klasyki modernistycznej, a w niektórych partiach nawiązuje

Oda do młodości (II)

Czas: 28'
Instrumentacja: 2222 4331 batt archi (98765) SMSTBar coro (SATB)
Rok: 1980

Kantata na 4 gÅ‚osy solowe, chór i orkiestrÄ™ do słów Adama Mickiewicza, skomponowana dla ZwiÄ…zkowego Chóru Mieszanego „Surma”, w zwiÄ…zku z jubileuszem 60-lecia jego dziaÅ‚alnoÅ›ci. DzieÅ‚o jest nowszÄ… wersjÄ… pracy dyplomowej kompozytora z 1950 roku – Oda do mÅ‚odośći (I).

Ojczyzna – na 4-gÅ‚osowy chór mieszany i fortepian

Czas: 7'
Instrumentacja: coro (SATB) pft
Rok: 1953

Pieśń na 4-głosowy chór mieszany i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Utwór ma charakter poważny i uroczysty, o formie szeroko rozbudowanej, apoteozowanej pieśni masowej. Utwór mimo iż jest jednoczęściowy, to w swej strukturze wewnętrznej zawiera trzy zróżnicowane